Dziesięciolecie sklepu dellpoint.pl
Dziesięciolecie sklepu dellpoint.pl

Z dumą i radością informujemy, że sklep dellpoint.pl ma już 10 lat !

 

Domena dellpoint.pl została oficjalnie zarejestrowana 21 września 2008 roku i to właśnie we wrześniu będziemy obchodzili pełen jubileusz, jednak kalendarzowo już od początku roku mamy dyszkę na karku! Dokładnie 31 stycznia 2008 roku została zarejestrowana firma KELLERTECH operująca sklepem Dellpoint.pl, a pierwszy marca był pierwszym oficjalnym dniem działalności.

Mamy powody do dumy z wielu powodów. Przede wszystkim ze statystyk wynika, że 80% sklepów internetowych kończy działalność przed ukończeniem 2-3 roku istnienia* a zaledwie 11% może świętować swoje piąte urodziny*. O dziesiątych urodzinach nigdzie nie wspominają, jednak z całą pewnością stawia nas to w szeregu dinozaurów e-biznesu i świadczy o tym, że dobrze znamy się na tym co robimy, a co więcej - robimy to dobrze. 

Dziesięć lat to naprawdę długo, przypomnijmy zaledwie kilka wydarzeń, które miały miejsce w roku, w którym zastanawialiśmy się nad nazwą dla naszego sklepu internetowego:

* prezydentem polski był Lech Kaczyński
* w Pekinie odbyły się XXIX Igrzyska Olimpijskie
* bankructwo Lehman Brothers i globalny kryzys na rynkach finansowych
* na ustach więszości portali plotkarskich była Jola Rutowicz
* USA pierwszy raz wybrało na prezydenta czarnoskórego - Baracka Obamę
* rekordowo niski kurs dolara - 2,02zł
* rozpoczęto budowę Stadionu Narodowego w Warszawie
* zmarł Heath Ledger, jeden z najlepszych odtwórców roli Jockera w Batmanie
* Lewis Hamilton został najmłodszym mistrzem świata Formuły 1
* działalność rozpoczęła telewizja Polsat News

tak, to wszystko i wiele więcej wydarzyło się taak dawno, w 2008 roku.. a w tym samym czasie w pewnej głowie pojawiła się myśl, by nowy sklep internetowy ochrzcić mianem dellpoint.pl - angielskie "punkt Dell" brzmiało sympatycznie i dobrze oddawało ideę tego, co miało reprezentować.

W tamtym czasie istniały jeszcze spore opory społeczne by zakupów dokonywać w sklepach internetowych, chętnych na takie zakupy było znacznie mniej niż obecnie. Porównywarki cen również były jeszcze w powijakach i miały znacznie mniejszy możliwości niż obecnie, zdecydowanie mniejszy był też jeszcze ich wpływ na wybór miejsca dokonywania zakupów przez potencjalnych klientów. Liczyła się głównie dobra pozycja w porównywarce google..

Głównym centrum ebiznesu w Polsce było jednak Allegro i to tam właśnie już od kilku lat dokonywało się najwięcej transakcji handlowych zawieranych przez Internet. Sprawdzony system komentarzy i zaczynający rozkręcać się system płatności PayU powodowały, że to właśnie tam zawieraliśmy większość transakcji w początkowym okresie działalności. Nasz sklep internetowy działający pod adresem dellpoint.pl dostarczał w tym czasie średnio jednego klienta miesięcznie :-). 

Mimo wszystko pomysł okazał się sukcesem. Rynek laptopów (a w początkowych latach był to nasz jedyny asortyment) dynamicznie się rozwijał, laptopy Dell cieszyły się już wtedy należytą renomą. Modele XPS M1330 i M1530 były nie bez powodu prawdziwymi hitami, a nasz sklep Dell był jednym z niewielu, w którym można je było nabyć, w dodatku w bardzo dobrej cenie. Chłonność rynku była olbrzymia, markowego laptopa z 3-letnią gwarancją za pół ceny oficjalnej producenta sprzedawaliśmy na pniu, jeszcze zanim zdążył dotrzeć na magazyn. Prawdziwe eldorado, z marżami na bardzo przyzwoitym, nieosiągalnym już od lat, poziomie..

Niczym niezmącone pasmo sukcesów sprzedażowych przerwane zostało w pierwszej połowie 2010 roku, kiedy rykoszetem uderzył w nas kryzys finansowy w USA. Problemy, które najpierw położyły na łopatki branżę nieruchomości powoli odbijały się na kooperantach tej branży, a to finalnie spowodowało znaczną zapaść na rynku w naszej branży i odpływ klientów. Sprzedaż szła coraz gorzej, doszło do sytuacji, kiedy laptopy zalegały na magazynie po kilka miesięcy bez chętnego na nie klienta i pozostawała sprzedaż poniżej kosztów zakupu. Kilka kolejnych miesięcy sklep generował wyłącznie straty. W tym samym czasie działalność zlikwidowało kilka konkurencyjnych sklepów z branży. Ratunkiem okazał się przekazany nowy kontakt, do młodego ale bardzo przedsiębiorczego człowieka (który wówczas zaczynał a dziś jest niekwestionowanym liderem sprzedaży laptopów w swoim kraju). Dzięki niemu w dwa ostatnie miesiące roku prawie odrobiliśmy dziesięć kiepskich miesięcy, i to za pomocą jednego modelu laptopa - Dell E6410 z pięcioletnią gwarancją. Pewnie do dziś niejeden z naszych klientów jeszcze z niego korzysta, a gwarancja upłynęła całkiem niedawno.

Kryzys spowodował jednak, że postanowiliśmy rozszerzyć ofertę akcesoriów, które w ofercie w niewielkiej ilości pojawiły się już w 2009 roku. Większa różnorodność dawała szansę na zmniejszenie strat w przypadku kolejnego kryzysu. O ile jeszcze w marcu 2010 w naszym sklepie online sprzedaliśmy jedynie 6 produktów Dell

W tym czasie zaczęliśmy na poważniej rozwijać sklep internetowy. Znacznie większa liczba produktów powodowała problemy z pilnowaniem sprzedaży na allegro (brak opcji automatycznego wznawiania itp), prowizje od sprzedaży również prowokowały do szukania innych kanałów dystrybucji. Już w lutym 2010 sklep został postawiony na nowo na odświeżonym silniku, pierwsze zamówienie (w nowym sklepie) wpłynęło 18 lutego 2010. Łącznie w lutym mieliśmy dwa zamówienia online. Rok później w tym samym okresie było to już całe.. 7 zamówień w sklepie internetowym, który niestety ciągle był daleko w tyle za sprzedażą na Allegro. Mimo wszystko sklep ciągle był ulepszany, dodawane były nowe opcje, formy płatności, aktualizacje graficzne, co zaskutkowało tym, że za kolejny rok, w lutym 2012 roku, sklep zapewniał już zajęcie praktycznie każdego dnia miesiąca..

Kolejne lata to już wolny ale stabilny rozwój na zdecydowanie trudniejszym rynku, wielu nowych konkurentów, w tym grup mocnych kapitałowo i hipermarketów, oraz konkurencja zarówno pomiędzy sklepami detalicznymi jak i  producentami laptopów. My jednak ciągle trzymaliśmy się naszych początkowych założeń, czyli maksymalnie dobrej obsługi kupującego, szybkich dostaw zamówień i oczywiście niskich cen. Wymagło to udoskonalania sprzedaży na wielu płaszczyznach - pojawienie się we wszystkich liczących porównywarkach cenowych, poprawianie pozycji w google, wprowadzenie certyfikatu SSL dla bezpieczeństwa transakcji, nowe formy wysyłek takie jak paczkomaty, czy nowi kurierzy, by każdy mógł sam zadecydować o losie swojej przesyłki, pełna integracja z płatnościami online payu oraz przelewy24, systemy ratalne mBank raty oraz Raty Payu, oraz nieustanna walka z dopasowaniem do nowych przepisów prawnych generowanych w niemożliwych do zliczenia ilościach. Przeżyliśmy też pojawienie się kilku świeżych konkurencyjnych firm, które jednak dosć szybko poległy. W 2014 roku do oferty trafiły również projektory Dell, które oferujemy do dziś w absurdalnie niskich cenach, tak więc z pewnością warto to sprawdzić.

Mimo tych wszystkich wzlotów i upadków sklep trzyma się dzielnie, dzięki czemu mogliście zapoznać się z tą krótką historią na dziesięciolecie. Miejmy nadzieję, że juz za 5 lat będziemy mogli dopisać kolejny fragment..

ps. pamiętajcie by odwiedzić nas w marcu i we wrześniu, będzie warto!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl